Hasiera »
Mikel Garciaren bloga - Jendartean
Mikel Garcia
Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari.
Azken bidalketak
- Euskaraz egin nahi ez duten familiak zergatik datoz euskara sustatzeko ekimenetara?
- Noiz normalizatu dugu (berriro) ipurdikoa seme-alabari?
- Euskaraldiaren gainetik crossfita lehenetsi du Irungo Udalak
- Nerabeak, incel kultura eta pilula gorriak
- Ikasleen gurasoez kokoteraino dauden irakasleak (eta alderantziz)
Iruzkin berriak
- Euskaraz egin nahi ez duten familiak(e)k Euskaraz egin nahi ez duten familiak zergatik datoz euskara sustatzeko ekimenetara? bidalketan
- Izena *Labar(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
- Izena * Joxe Mari(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
- Edurne(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
- Nekane(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
Artxiboak
- 2025(e)ko abendua
- 2025(e)ko urria
- 2025(e)ko maiatza
- 2025(e)ko apirila
- 2025(e)ko urtarrila
- 2024(e)ko abendua
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko maiatza
Kategoriak
- Afrika
- Amatasuna
- Aniztasun funtzionala
- Antzerkia
- Argazkia
- Arrazakeria
- Artea
- bullyinga
- Dantza
- Diskriminazioa
- Ekonomia
- Elikadura
- Energia
- Errefuxiatuak
- Euskara
- Feminismoa
- Garraioa
- Generoa
- Gizartea
- Gorputza
- Harremanak
- Haur literatura
- Haurrak
- Haurren haziera
- Hedabideak
- heriotza
- Hezkuntza
- Hirigintza
- Historia
- Hizkuntzak
- homofobia
- Homosexualitatea
- Indarkeria matxista
- Ingurumena
- Jolasa
- Kirola
- Koronabirusa
- Kulturgintza
- Lana
- LGTBIQ
- Literatura
- Matxismoa
- Menpekotasunak
- Migrazioa
- Mugikortasuna
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Pobrezia
- Politika
- Sailkatu gabea
- Sexismoa
- Sexu abusuak
- Sexua
- Teknologia berriak
- Uncategorized
- Unibertsitatea
- Xenofobia
- Zahartzaroa
- Zaintza
- Zientzia eta teknologia
- Zinema
- Zinemaldia 2012
- Zinemaldia 2013
- Zinemaldia 2014
- Zinemaldia 2015
- Zinemaldia 2016
- Zinemaldia 2017
- Zinemaldia 2018


Super-heroi neskarik ez dutela merkaturatzen “mutilek ez dituztelako nahi”, ama batek jasotako erantzuna
2015-04-20 // Gizartea // Iruzkinik ez
Big Hero 6 filmeko pertsonaiak seme-alaben kuttunak direla-eta, pertsonaiekin kuxinak egiteko oihala erostera joan da Veronica estatubatuarra. Baina hara, Springs Creative oihal-enpresa handian (10 milioi metro oihal ekoizten dituzte urtean) Big Hero 6 taldeko bi pertsonaia falta dira.
Salatu dute ‘Big Hero 6’ filmeko bi neska super-heroiak ez dituztela merkaturatu.
(gehiago…)
Etorkinen eskolaratzea… etorkinen ikuspuntutik
2015-04-13 // Gizartea, Hezkuntza // Iruzkinik ez
Etorkin gehienak eskola publikoak hartzen dituela eta ikastetxeen artean oreka zaindu ezean ghetto sozioekonomiko eta linguistikoak sortzeko arriskua dagoela sarri entzun dut azkenaldian. Ikasgelan kulturaniztasuna nola jorratu bada hausnartu beharreko gaia, ea haur etorri berrientzat harrera protokolorik dagoen, ea “integrazioa” eta “asimilazioa” bezalako kontzeptuen aurretik elkarbizitza jartzen den, euskara ikasteko programak ondo egiten al diren, irakasleen eta eskola komunitatearen sentsibilitatea lantzen den, curriculum egokituak ote dauden…
Ez dugu ahaztu behar talka handiena kanpotik datorren ikasleak bizi duela.
(gehiago…)
Feminismoa beherapenetan
2015-03-30 // Gizartea // Iruzkin bat
Feminismoaren medaila zintzilikatzea gustuko dugu eta gero eta elkarte, talde, erakunde, pertsona… gehiagok gehitzen dio etiketa feminista bere buruari. Berdintasunaren alde nagoenez, feminista naiz. Kito.
Gainerakoei feministak garela aldarrikatzea baino gehiago dagokigu egunerokoan berdintasunaren alde egitea.
(gehiago…)
Irakurtzeko pasioa kutsatzea, irakasle onenaren meritua
2015-03-23 // Hezkuntza, Literatura // 3 iruzkin
“Nire ikasleek, 12-14 urte arteko gaztetxoek, 30 eta 100 liburu artean irakurtzen dituzte urtean. Haurrak berak liburuak eta gaiak aukeratzea da sekretua”, dio Nancie Atwell irakasleak.
Global Teacher Prize saria irabazi du Nancie Atwell irakasleak.
(gehiago…)
Etxerako lan gehiago ikasleei, datorren ikasturtetik aurrera?
2015-03-16 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Hurrengo ikasturtetik aurrera EAEko eskoletan irakatsiko den curriculuma prest du Eusko Jaurlaritzak. Edukiez gain, konpetentziak lantzen dituzte ikasgeletan, eta kontuan hartuta LOMCEk dakartzan kanpo-ebaluazioek markaturikoa ere barneratu beharko dutela ikasleek, eskola-ordu berdinetan hainbeste gai eman beharrak eragin dezake etxerako lan gehiago bidaltzea irakasleek.
“Haur osoak nahi ditugu, erlaxatzeko eta ume izateko ere denbora izango dutenak”.
(gehiago…)
Ikasleei buruzko oharrak, gurasoei gaztelaniaz
2015-03-02 // Euskara, Hezkuntza // 8 iruzkin
D ereduko ikastetxe publikoan, gurasoei gaztelaniaz bidaltzen dizkiete euren seme-alabei buruzko oharrak, gurasoek euskaraz ez dakitenean. Irakasleetako batek erabaki du guraso horiei jakinarazpena euskaraz eta gaztelaniaz bidaltzea, baina berehala jaso du erantzuna: ezin duela halakorik egin, gaztelaniaz baino ez bidaltzeko, bestela aurrekaria sor dezakeela argudiatuta.
Arazoa guk geuk dugu, tuntunok, elkarbizitza “normala” errazteko ahaleginean.
(gehiago…)
Bigarren hezkuntza, errealitatetik deskonektatua?
2015-02-23 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
“Bigarren hezkuntzan, badirudi sakrilegioa dela txikiagoekin egiten ditugun asanbladak eta talde ariketak egitea, baina bat-batean unibertsitatera iritsi eta publiko aurrean hitz eginarazten diete, eta shock modukoa da ikasleentzat”.
Berrikuntzarako edozein zirrikitu itxiko du DBH bukaeran ezarriko duten errebalidak.
(gehiago…)
Arrazismoa Oscarretan?
2015-02-16 // Gizartea, Zinema // Iruzkinik ez
Beltzen boto eskubidearen alde egin ziren martxetan oinarritzen da Selma filma. Ez pelikulako zuzendaria, ez Martin Luther King-en rola antzezten duen David Oyelowo aktorea Oscarretarako izendatu ez izana bidegabea dela uste du hainbatek, arrazismoa dagoela atzean. #OscarsSoWhite etiketa ere zabaldu dute Twitterren.
‘Selma’ filmeko David Oyelowo aktorea: “Beltzak gehiago saritzen gaituzte zerbitzarien rola antzezten dugunean”.
(gehiago…)
Haurrak arrakastarako heztearekin obsesionatuta
2015-02-02 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Krisi garaiak areagotu egiten omen du lehia heziketan. “Langabeziak eta etorkizun ilunak larrituta, seme-alabentzat heziketa perfektua bilatzen dute gurasoek eta espiritu lehiakorra kutsatzen diete”, dio Berthold Vogel soziologo alemaniarrak.
Norberak egin dezala gogoeta “heziketa perfektua” eta “arrakasta” gisako kontzeptuez.
(gehiago…)
“Ez naiz nire alabaren agenda”
2015-01-26 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Seme-alabari ahaztu egin zaizkiola eskolan bidali dizkioten etxerako lanak? Zehazki zein ariketa egin behar den ez duela apuntatu? Arazoa konpontzeko whatsapp taldea erabiltzen du ama talde batek: gainerako amei galdetu, eta ariketei buruzko informazioa eta argazkiak elkarbanatzen dituzte. Ametako batek ordea, Noelia López-Chedak, planto egitea erabaki du.
Haur babestuegiek arazoak izan ditzakete autonomia garatzeko (Irudia: Garbine Ubeda)
(gehiago…)