Unai Brea
Susan Georgerekin bat nator: ez dugu zertan planeta salbatu. Hark patxada ederrean segituko baitu bira eta bira, guk geure burua desagerrarazi ostean ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Zergatik da hain garrantzitsua Monsantorentzat glifosatoa defendatzea? | Mundua ez da biribila(e)k Monsanto, bigarren erasoaldia prestatzen bidalketan
- Zergatik da hain garrantzitsua Monsantorentzat glifosatoa defendatzea? | Mundua ez da biribila(e)k Glifosatoa, baimena luzatu nahi dioten herbizida “segur aski kantzerigenoa” bidalketan
- Monsantoren eskuliburua: zientzialarien lana desitxuratu, pozoia saltzen jarraitzeko | Mundua ez da biribila(e)k Oharkabeko eskandaluak bidalketan
- Klimaren akordioa: America out again | Mundua ez da biribila(e)k Aurrerapausorik gabe joan da Marrakexeko klimaren gailurra bidalketan
- Aurrerapausorik gabe joan da Marrakexeko klimaren gailurra | Mundua ez da biribila(e)k Nola jokatuko du Donald Trumpek klima aldaketarekiko? bidalketan
Artxiboak
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko otsaila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
Kategoriak
- Artea
- Bertsolaritza
- Ekonomia
- Energia
- Euskara
- Farmazeutikak
- Frackinga
- Gizartea
- Hedabideak
- Hezkuntza
- Historia
- Hizkuntzak
- Ingurumena
- Klima aldaketa
- Literatura
- Medikuntza
- Merkataritza askeko akordioak
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Osasungintza
- Politika
- Sailkatugabeak
- Transgenikoak
- Transnazionalak
- TTIP
- TTIP/TAFTA
- Zientzia eta teknologia
“Ikus-entzunezko Kultura” ikasgaia ezartzeko eskatu dute Espainiako Estatuko 50 elkartek baino gehiagok
Atalak: Hedabideak, Hezkuntza
Atzo emandako prentsaurrekoan, DBHn eta Batxilergoan Ikus-entzunezko Kultura ikasgaia ezar dadin eskatu dute hainbat elkartek, manifestu (PDF, 16 KB) baten bidez. Sindikatuak, guraso eta irakasle elkarteak, umeekin lan egiten dutenak, eta oro har, ikus-entzunezko alorrekoak, denek bat egin dute eskarian. Diotenez, harrigarria da komunikabideek ikaragarrizko garrantzia duen gizarte honetan, hezkuntza-sistemak haien aurrean irizpide kritikoa izateko ez prestatzea ikasleak. “Alfabetizazio mediatikoan gabeziak”, halaxe definitu dute egoera. Salatu dutenez, hezkuntzaren arduradunei ez die gehiegi axola hutsuneak, ikasleek gero eta ikus-entzunezko produktu gehiago kontsumitzen duten arren, hainbat euskarritan (telebista, zinema, bideojokoak, Internet…). “Gazte horiek ezagutzen ez duten hizkuntza erabiltzen dute, eta horren inpaktua erabakigarria da haien unibertsoaren garapenean”.
Manifestuaren sinatzaileek gogoratu dute orain dela urte batzuk interesa piztu zuela Espainiako Estatuko eskoletan ikus-entzunezkoekin zerikusia zeukaten edukien ezarpenak. Alabaina, denboraz informatikara lerratu dira eduki horiek, ikus-entzunezko hizkuntzaren berezitasunetan gehiegi murgildu gabe. 90eko hamarkadaren hasieran, Ikus-entzunezko Komunikazioa hautazko ikasgaia sartu zuten curriculumean, arrakasta handiz gainera, ikasle askok aukeratu zuten eta. 2007an berriz, Errege Dekretu batek Ikus-entzunezko Kultura ikasgaia definitu zuen; itxuraz, aurrekoaren ordezkoa izan behar zuen ikasgai berriak. “Baina autonomia erkidego askotan Batxilergoko hiru adarretako batean -Arte Batxilergoan hain justu- besterik ez dago ikasgai hori”. Hala, Ikus-entzunezko Kultura usaindu ere ez dute egiten gerora kazetari edo publizista izango diren ikasleek, esate baterako.